BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, August 30, 2010

Urm

Adakala dalam sepi hari-hari yang berlalu, aku tertanya. Apa arah tujuan aku disini. Menulis pada satu ruang yang sepenuhnya milik aku tapi yang juga jadi tatapan ramai, kenapa?? Walaupun kadang terasa pasti, banyak masa juga masih terkeliru. Bila mood menulis hilang, bila drama realiti dunia mengundang. Satu terlintas, perlukah??



Dalam cuba menjejaki cebisan diri yang hilang, yang tiada pada luaran. Pada satu minat, satu keinginan, satu perkongsian. Yang mungkin terlalu ego dilafazkan, terlalu pahit dizahirkan, terlalu jauh terpesong. Masih juga terlintas, perlukah??



Kadang hilang dalam lamunan, kadang tenggelam dalam angan yang menggunung. Aku bukan puitis. Aku bukan seniman.aku hanyalah aku. Dalam hati hanya ada tanda tanya. Penuh tanda tanya. Persoalan demi persoalan. Mana jawapannya?? Masih perlukah??



Ehh bukan niat untuk berhenti. Masih panjang langkah ini. Masih banyak liku lagi. Cuma itulah.. Mulut kata tak peduli tak peduli tak pernah peduli pandangan orang. Tipu! Itu semua dusta. Mana mungkin tak peduli. Aku insan kerdil, manusia biasa, antara semua aku tiada apa. Dalam dunia yang benar, penilaian orang itulah membentuk perspektif, mengubah diri, menunjuk jalan.



Hati ini merasa. Kadang sakit. Kadang suka. Kadang sedih. Kadang marah. Kadang sunyi. Kadang gembira. Tapi syukur sampai tak terucap. Disini aku, mencari lagi. Diri ini siapa. Diri ini ada apa. Diri ini nak kemana.



Diri ini membawa diri. Pada ruang sunyi aku ini, bila dihantui bingit drama air mata yang bosan, aku walau sendiri masih berteman. Dalam gelap tiada cahaya, aku walau hanya seorang aku masih ada teman cuma hilang di telan cerita dongeng. Cerita aku, fikir aku, luahan aku. Satu pelarian. Ya.. mungkin......

1 comments:

naim said...

pergh..puitis bro..x tahan ak bce ko punye post kali ini...huhu~~