BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, September 17, 2009

Siapa lebih Hebat!!!

"Aku akan rasa hebat kalau aku dijemput ke
pejabat Presiden,"Kata lelaki pertama.
"Ah,itu tidak hebat.Kalau aku dijemput ke
pejabat Presiden dan Presiden berjabat denganku,"
kata lelaki yang kedua.
"itu masih belum hebat.Bukan sahaja Presiden berjabat
dengan aku,malah Presiden berbual dengan aku.Itu baru
hebat,"lelaki ketiga bersuara bangga.
"Aku rasa itu pun tak hebat,"kata lelaki keempat.
"apa yang lebih ?"
"aku ke pejabat presiden dan ketika itu presiden sedang
bercakap ditelefon.Melihat aku datang,Tuan Presiden serta merta
meletakkan telefon untuk meraikan aku."
"Hebat...."ujar mereka hampir serentak.
Namun lelaki yang kelima masih diam.Selamba.
"bagaimana denganmu?"
"aku datang ke pejabat Presiden.Dan telefon dimejanya berdering....
tuan presiden mengangkatnya,lalu berkata kepadaku,
"panggilan telefon ini untukmu!!"Perlahan tapi jelas kata-kata lelaki
kelima.

"Ha...ha...ha...kau memang benar-benar hebat,"kata mereka kepada lelaki
kelima


0_o

Orang yang hebat mempunyai harga diri yang tinggi.
Mereka tidak meletakkan harga diri mereka berdasarkan "orang besar"
yang mereka kenali.Oleh sebab itu,mereka tidak perlu membodek
semasa manusia.Sebaliknya berasa merdeka untuk bersuara dan menyatakan
kebenaran tanpa dibelenggu oleh takut atau inferiority complexs.

0 comments: