BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, October 29, 2010

ukhuwah

Ukhuwah ?
tak banyak yang ingin saya coretkan.
yang paling utama ialah ;

Seandainya hati-hati bertaut keranaNya, segalanya akan terasa indah, manis dan luar biasa..
walau ujian yang buruk menjelma,
walau dugaan yang pahit menerpa,
walau cabaran yang biasa menimpa.

ya, saya baru dilanda krisis ukhuwah. Alhamdulillah, Allah bukakan dan terangkan hati saya untuk mencari-cari penyelesaiannya. Dan Allah jualah yang memberi ilham itu kepada saya agar krisis ini bisa saya lenyapkan secepatnya. Hasilnya, krisis itu... :)

dan ya, saya menjadi semakin kuat kerana kuatnya ukhuwah dan tautan hati bersama seorang sahabat kerana Allah. mudah-mudahan ukhuwah kami mendapat keredhaan dan keberkatannya, dan dirahmati sehingga ke syurga abadi dan hakiki. amiin.

dan ya, saya kian memahami erti ukhuwah dan bersahabat keranaNya gara-gara persahabatan yang sering mengingatkan dan mengajar saya tentang itu. saya gerenti, dengan bersahabat hanya kerana Allah yangg Maha Mencipta lagi Maha Kuasa.. diri takkan terasa lemah kerana ada yang menguatkan sentiasa. diri takkan terasa sendiri kerana ada yang menemani selalu. diri takkan terasa hina kerana ada yang memuji dan merasionalkan diri seperti biasa.

ehm. seandainya saya diberikan masa1 hari untuk berbicara tentangg ukhuwah dan persahabatan, saya tak yakin tempoh itu cukup. kerana apabila berbicara tentang topik ini, banyak perkara yang perlu dan penting untuk dibincangkan. namun, saya tidak punya banyak masa. cukuplah kiranya point utama yang telah saya kongsikan. semoga bermanfaat :)

0 comments: